UA
Управління Держпраці у Чернігівській області
"Кожен має право на належнi, безпечнi та здоровi умови працi"
Конституцiя Украïни, ст.43
menu.authorize

Роз’яснення окремих вимог безпеки під час ремонту дорожнього покриття

Роз’яснення окремих вимог безпеки під час ремонту дорожнього покриття

З початком теплого періоду року на дорогах України, навіть під час періоду карантину, триває проведення ремонтних робіт. Однак, завжди слід пам’ятати, що небезпеку для життя і здоров’я, як самих робітників, так і оточуючих, становлять не тільки небезпечні віруси, а у першу чергу – небезпечні технологічні процеси та обладнання, яких у дорожньому будівництві застосовується чимало. З початком теплого періоду року на дорогах України, навіть під час періоду карантину, триває проведення ремонтних робіт. Однак, завжди слід пам’ятати, що небезпеку для життя і здоров’я, як самих робітників, так і оточуючих, становлять не тільки небезпечні віруси, а у першу чергу – небезпечні технологічні процеси та обладнання, яких у дорожньому будівництві застосовується чимало.

Водночас не завжди працівники відповідних дорожньо-будівельних підприємств і організацій належним чином дотримуються вимог безпеки під час виконання робіт.

 

У зв’язку з цим, Управління Держпраці у Чернігівській області у рамках роз’яснювальної та превентивної роботи нагадує про необхідність неухильного додержання вимог відповідних нормативно-правових актів та керівних документів.

 

Найголовнішим спеціалізованим нормативно-правовим актом з охорони праці, який регулює питання безпеки під час будівництва, реконструкції та ремонту дорожнього полотна, є Правила охорони праці під час будівництва, ремонту та утримання автомобільних доріг, затверджені наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 28.12.2009 № 216 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 15.03.2010 за №218/17513 (НПАОП 63.21-1.01-09).

 

Також при організації та облаштуванні міць ведення робіт слід дотримуватися вимог Правил дорожнього руху, ДСТУ 4100:2014 «Безпека дорожнього руху. Знаки дорожні. Загальні технічні умови» та СОУ 45.2-00018112-006:2006 (Стандарт Укравтодору. Безпека дорожнього руху. Порядок огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг).

 

Зокрема, слід пам’ятати, що згідно з вимогами НПАОП 63.21-1.01-09 забороняється до встановлення огороджень завозити на ділянку виконання ремонтно-будівельних робіт устаткування, матеріали та здійснювати там їх складування. Складувати інструмент можна лише в огородженому місці на узбіччі проїжджої частини, при цьому розміщувати його необхідно паралельно напрямку руху транспорту. Під час влаштування дорожнього покриття працівники повинні перебувати з навітряної сторони від машин, що працюють. Під час виконання дорожніх робіт у межах смуги дороги, по якій не припиняється рух, працівники зобов’язані одягати жилети яскраво-помаранчевого кольору.

 

Під час укладки асфальтобітумної суміші необхідно також дотримуватися наступних вимог безпеки:

- подавати автомобіль-самоскид на розвантаження тільки по сигналу машиніста асфальтоукладача;

- перед початком руху автомобіля заднім ходом водій зобов’язаний подати звуковий сигнал;

- під час розвантаження суміші з автомобіля в бункер працівники повинні перебувати не ближче ніж 1 м;

- для відкривання заднього борту автомобіля-самоскида під час розвантаження асфальтобетонної суміші в бункер асфальтоукладача необхідно застосовувати спеціальний металевий гачок;

- для очищення кузова автомобіля-самоскида від залишків асфальтобетонної суміші необхідно застосовувати спеціальні скребки або лопати з ручкою довжиною не менше ніж 2 м, при цьому працівник повинен стояти на землі.

 

Під час роботи асфальтоукладачів і котків не дозволяється:

- перебувати стороннім особам у зоні їх роботи;

- регулювати роботу ущільнюючих механізмів;

- залишати асфальтоукладачі і котки без нагляду з двигуном, що працює;

- ремонтувати шнеки, живильники та інші механізми.

 

Під час руху асфальтоукладача не дозволяється очищати від суміші крила прийомного бункера. Переносити асфальтобетонну суміш лопатами вручну дозволяється лише на відстань, яка не перевищує 8 м.

 

У разі укладання асфальтобетонної суміші з поверхнево-активними речовинами та активаторами потрібно користуватися герметичними окулярами та універсальними респіраторами.

 

Роботи з укладання та розбирання бортових каменів повинні виконуватися під наглядом майстра. Для установки бортових каменів у проектне положення повинні застосовуватися механізми, які обладнані спеціальними захватами, а навантажувати та розвантажувати їх вручну не дозволяється. Переносити (переміщати) вручну бортові камені повинні чотири працівника одночасно з використанням спеціальних кліщів та за умови, якщо навантаження на кожного з працівників не перевищує 50 кгс. Не дозволяється їх переміщення за допомогою крюків волоком вручну.

Новини
Трагiчнi випадки
Нещасний випадок стався в СТОВ Нещасний випадок стався в СТОВ "Інтер" Детальніше...
Смертельний нещасний випадок стався в ПрАТ Смертельний нещасний випадок стався в ПрАТ "Млибор" Детальніше...
Смертельний нещасний випадок стався в м. Новгород-Сіверський Смертельний нещасний випадок стався в м. Новгород-Сіверський Детальніше...
Нещасний випадок з тяжкими наслідками призвів до смерті. Нещасний випадок з тяжкими наслідками призвів до смерті. Детальніше...

Всi випадки...